Zoznam povolených potravín: UPDATE

27.05.2012 09:48

 

Toto je zoznam potravín, ktoré používam vo svojej diéte a ktoré mi nespôsobujú takmer žiadne príznaky, pokiaľ sú užívané v správnej miere. Vyzdvihnúť chcem jednoznačne konzumáciu zeleniny a ovocia, pretože sa mi osvedčili jednak ako najvýživnejšie, ale aj najchutnejšie a vôbec najzdravšie. Opäť je to len zoznam, ktorým sa môžete i n š p i r o v a ť ale neberte ho ako jediný existujúci, po čase a experimentácii si vytvoríte svoj vlastný.

POVOLENÉ

ZELENINA

mrkva

špargľa

mrazená kukurica

mrazený hrášok

cukina

rebarbora

uhorka

reďkovka

paprika

pór

fenikel

petržlen

kaleráb

cibuľa (malé množstvo)

rôzne šaláty, kt. vám vyhovujú, mne osobne napr. poľný a ľadový šalát

 

OVOCIE

Jablko

Hruška

Melóny všeho druhu

Mango (ale opatrne)

Banán (nie je pre každého!!)

 

OBILNINY

Ryža natural

Ryžové keksíky

Kukuričná kaša

Kukuričné chrumky

Quinoa

 

MLIEČNE VÝROBKY A MÄSO

Neodporúčajú sa, avšak pre tých, čo neodolajú:

Cottage cheese

Biely jogurt

Kuracie mäso

Morčacie mäso

 

OSTATNÉ

Repkový olej

Čerstvé bylinky – mäta, bazalka, šalvia, pažítka

Aj sušené bylinky do čajov (ale nie z čajových vrecúškach!)

Maslo

Med

Korenia – petržlenová vňať, rozmarín

 

 

 

ZAKÁZANÉ:

 

Zoznam zakázaných potravín sa veľmi nezmenil, odporúčam si naštudovať si moje staršie články.

Opomenúť chcem jedine potraviny obsahujúce lepok, napr. pšeničná múka, špalda, ovsené vločky a tak podobne. Keďže v mojich starších blogoch som tieto potraviny bežne používala, dnes už sú v mojom jedálničku minulosťou, keďže mi spôsobovali dosť veľa príznakov. A taktiež som v starých blogoch vyzdvihovala aj olivový olej, ten som však nahradila za bezproblémový repkový olej.

Späť