Môj žalúdok nie je kontajner alebo ako zmierniť príznaky

15.01.2012 09:20

     Včera si moja mama aj s bratom objednali pizzu, vlastne dokonca dve. Poriadnu dávku syru, kečupu, šunky, ananásu hádam netreba ani spomínať, predsa viete ako to s pizzami chodí. Ono to celkom tak príjemne rozvoniava po byte a oživuje vám to spomienky na časy minulé, keď ste si s radosťou pochutili na jedle, ktoré vlastné pozostáva z okrúhlo vykrojeného cesta, kde sú nahádzané nejaké ingrediencie, mastné, tučno vypečené s roztečeným syrom aaa hej!!...Moment! Je to takto s tou pizzou??! Zobudíte sa so svojho patetického spomínania a zrazu sa zhnusíte, veď mne to vôbec nechýba!! Môj žalúdok predsa nie je kontajner!! A zrazu predstava jedenia pizze odpláva na ostrovy do tichomoria alebo aj ďalej a je mimoriadne vzdialená.

       Zrazu priplachtí ku mne mama a pýta sa ma: ,,Gabi, nedáš si??" Keď vidí grimasu na mojej tvári, sama si aj odpovie: ,,Aha prepáč. To si človek neuvedomí... Je mi to fakt ľúto, že si nemôžeš dať. " A ja bez váhania: ,,V pohode mami, ani ti to ľúto nemusí byť. Mne je skôr ľúto vás"

       A toto je jeden z tých okamihov, kedy som si uvedomila, ako som zmenila svoje postoje, chute a myšlienkové pochody. Nuž, strava a životný štýl robia človeka... Ale aby som len nekecala do prázdna, v tomto krátkom príbehu sa nachádza jedno ponaučenie, ktoré nadväzuje na moje predošlé články.Stres a prahnutie po predošlej strave zhoršuje priebeh HIT. Ak náhodou podľahnete, zhrošujú sa vám príznaky dvojnásobne. Jednak kvôli jedlu, ktoré nemôžete jesť a potom kvôli výčitkám svedomia a stresu zo zlyhania.

       Vrhnime sa na podrobnú analýzu. Hlavným problémom je teda naše vlastné zlyhanie, slabá kontrola našich myšlienok, ktoré plynú divokejšie ako Dunaj v Rumunsku a ktoré sú priam nezastaviteľné. Naše myslenie je zdrojom pre zhoršenie choroby a nie choroba samotná. Toto si treba okamžite uvedomiť a nezvalovať to na falošných vinníkov. HIT je samozrejme jedno z ochorení, ktoré si človek vyberá aj nevyberá, ale o tom inokedy.

       Už vieme, čo teda spôsobuje naše zlyhanie. Ako tomu predísť, ako tomu zabrániť? Niektorí sa možno teraz zľaknú, alebo budú vnútorne protestovať kvôli rôznym pohnútkam, niektorí sa možno nad sebou zamyslia a začnú na sebe makať. Zhrniem to do bodov pre lepšiu prehľadnosť.

   a) endorfíny, t.j. potešenie z dobre vykonanej činnosti, v prvom a poslednom rade treba robiť niečo, čo vás neskutočne napĺňa, a to platí pre zdravých aj chorých, pre hlúpych aj múdrych, malých aj vysokých ľudí  atď. radosť vám pomôže prekonať slabé chvíle.

   b) pevná vôla. t.j. vôla žiť naplno aj s hendikepom. a hlavne - nebrať to ako hendikep! na zvýšenie pevnej vôle odporúčam nájsť činnosť, ktorú sa už dlho odhodlávate robiť a určte si povedzme 30 dní a 30 dní tú činnosť robte a hlavne ju robte s tým, že bez ukončenia činnosti nepôjdete spať. vrelo odporúčam pohybovú aktivitu - beh alebo bicykel. šport zoceľuje človeka a hlavne podoruje neurogenézu - tvorbu nových neurónov, ktoré nám pomôžu prekonávať úskalia. 

   c) meditácia, modlitba. t.j. usmernenie myšlienok k jednému cielu, konecentrácia. pamätajte, nemusí to mať žiaden náboženský podtón, ide výlučne o zvýšenie schopnosti sebaovládania a upokojenia mysle.

   d) sex. to by síce malo patriť k endorfínom, ale dávam to samostatne... sex má blahodarný vplyv na zmiernenie príznakov a celkové zlepšenie stavu organizmu, o tom sa už veľa popísalo, platí to aj pre HIT, aj pre všetky psychosomatické ochorenie

Máte teda na výber niekoľko možností, ale vhodnou kombináciou máte zaručený úspech, resp. všetko sa obráti ku lepšiemu. Nezabúdajte teda zvyšovať kvalitu vášho života neustálou prácou na sebe!

Prajem veľa úspechov!

Späť

Diskusná téma: Môj žalúdok nie je kontajner alebo ako zmierniť príznaky

Neboli nájdené žiadne príspevky.